keskiviikko 16. helmikuuta 2011

Die Hügel und Vermicelles

Päivän pyöräilykuva eli Samin kanssa poljettiin vähän enemmän maastopyöräreittiä ja vähän vähemmän maantietä.

Vieläkään pyöräilykunto ei ole huippuluokkaa, eli kovimpia ylämäkiä ei jaksa polkea, vaan pitää taluttaa. Mutta ei se silti fillarointinautintoja vähennä, ja tiedot Suomen lumi- ja pakkasmääristä tuntuvat niin kaukaisilta ja epätodellisilta.


Päivän pikkueläimet -kuva: lampaita ja karitsoja näkyi paljon.


Päivän muita tekoja: hommasin kirjastokortin ja pohdin Kulutusjuhlan puolella, että kieltämättä hieman kaipaan Kallion kirjastoa ja sen ilmaisuutta.

- - -

Olemme jatkaneet myös paikallisten makeiden herkkujen testailua. Eilen Sami ja Henri olivat ostaneet minulle Vermicelles-leivoksen, kun olin jo pariin kertaan kaupassa ihmetellyt hiukan tippaleipämäisen kiertynyttä taikinakasaa. Leivoksen perusmassa on tahnaa, joka on tehty mm. pähkinästä (siis melko lailla mantelimassamaista), ja yleensä vermicellien mukana on kermavaahtoa.

Minun makuuni tämä tuote ei varsinaisesti ollut. Liian makeaa, enkä myöskään mieltynyt tahnan suutuntumaan.

2 kommenttia:

  1. Niin siis vermisellihän on kastanjaa, eikä kastanja ole pähkinä, vai onko? Sori että halon hiuksia, mutta jostain syystä olen viehtynyt kasvien luokituksiin, vaikken niistä mitään tiedäkään ...

    VastaaPoista
  2. Ach so, varmaan kastanjaa, en minä sitä sisältöä kovin tarkkaan miettinyt, ajattelin sen vain pähkinäiseksi :)

    VastaaPoista